Gyakori Kérdések

Mi van azokkal, akik különböző márkájú, típusú automatákat üzemeltetnek? Mindegyikbe jó ugyanaz a megoldás?
A Laurel által kínált VencubeTAX megoldás gyártótól függetlenül, bármilyen típusú automatába beszerelhető (MDB, BDV, Executive, stb.), tehát emiatt nem kell lecserélnie automatáit.
Miben nyújt többet a Laurel megoldása a versenytársak rendszereitől?
A Laurel által kínált telemetriás (távfelügyeleti) megoldás 16 éve sikeresen működik Európában, több mint 20.000 darabot szereltek már fel belőle, tehát egy kiforrott eszközbe integráltuk az AFE egységet. Ennek előnye, hogy nemcsak a hatóság felé biztosítja online az információkat, hanem az automata üzemeltetője számára is. Az automaták szolgáltatásának minősége javul, a pénzügyi és árumozgások megfigyelése telemetriával 100% biztonsággal nyomon követhető, ezek a plusz lehetőségek valódi forgalomnövekedéshez vezetnek. Ön egy egyszerű webes felületen, akár mobiltelefonról nyomon követheti automatáinak állapotát, akár azt is, hogy mekkora az árukészlet egy-egy gépben, vagy éppen azt, hogy történt-e illetéktelen pénzfelvétel a tubusokból.
Kell-e külön mobil kommunikációs díjat fizetnem a telemetriáért?
Nem, a Felügyeleti Szolgáltatónak fizetett havi díj tartalmazza az AFE és a telemetria, valamint a mobilkommunikáció díját is.
Kivel kell szerződnöm? Milyen kötelezettségeim vannak a szerződéssel kapcsolatban?
Ön, mint Automataüzemeltető a Felügyeleti Szolgáltatóval (például a Laurellel) köt szerződést, aki elvégezi az AFE egységek beszerelését és folyamatos, 7/24 szolgáltatást biztosít minden hónapban.
Amennyiben kártyás fizetésre is alkalmas automatával rendelkezik, úgy az azon történt bankkártyás fizetés elszámolása banki tevékenységnek minősül – erre külön szerződést kell kötnie az erre kijelölt pénzügyi intézettel. Amennyiben nem rendelkezik bankkártyás illetve mifare kártyás fizetési lehetőséggel, viszont szeretné ezeket használni, úgy a VencubeTAX az UIC eszköz kiegészítéssel megoldást kínál erre is egy SIM kártyán keresztül.
Az üzemeltető kötelezettségeit a 31/2016 (IX.2.) számú NGM rendelet tartalmazza, de tanáccsal, információval ez esetben is segítünk.
Ha nem vagyok elégedett, akkor válthatok Felügyeleti Szolgáltatót? Mennyibe kerül nekem váltani?
Természetesen válthat Felügyeleti Szolgáltatót, viszont az NGM rendelet nem szabályozza, hogy ennek milyen vonzatai lehetnek. Valószínű azonban, hogy a másik felügyeleti szolgáltató más AFE egységekkel dolgozik, és ennek cseréjét az állam már nem fogja támogatni. Ezért is fontos, hogy elsőre a legjobb döntést hozza. Érdeklődjön, hogy az egyes Felügyeleti Szolgáltatóknál milyen további szolgáltatások vannak beépítve a havidíjba, hogy az Ön összes automatája kompatibilis lesz-e az új szolgáltató AFE egységével, van-e közös ellenőrzőfelület, stb.
Mi van akkor, ha időszakosan nem használom az automatát?
A NAV felé elektronikus úton kell Önnek bejelentenie a szüneteltetést az arra hivatott nyomtatványon. Köteles azt is bejelentenie, ha az AFE-t használatból végleg kivonja, vagy ha az automata üzemeltetési helye megváltozik. Ezek a bejelentések nem járnak túl sok ügyintézéssel, de fontos, hogy megtörténjenek.

Ön üzemeltető?
Ne csússzon ki a határidőből!

Regisztráljon oldalunkon, hogy az Ön számára megfelelő szolgáltatási csomagot ajánlhassuk cégének.